• Sat. Oct 23rd, 2021

Portal Plus

Портал за Вести

Зошто Facebook и Apple не се сакаат?

ByPortal Plus

Nov 27, 2020

Големите корпоративни ривали – Кока-Кола и Пепси, Боинг и Ербас, Мекдоналдс и Бургер Кинг – имаат тенденција да имаат една заедничка работа: конкуренција за иста деловна активност.

Затоа расправијата на Фејсбук и Епл е толку интригирачка.

Двете се големи технолошки компании и тука завршуваат сличностите.

 

Скоро сите приходи на Фејсбук се од рекламирање, но обезбедуваат само мал дел од приходите на „Епл“, што потекнуваат претежно од уредите и нивната продавница за апликации.

Двете компании навистина не се натпреваруваат едни со други – тие едноставно не се сакаат.

Со години, Тим Кук од „Епл“ изјави дека Фејсбук ги третира своите корисници како производ – за да заработат пари од рекламирање – и игра брзо и лабаво со нивната приватност.

Во меѓувреме, Марк Цукерберг вели дека производите на „Епл“ се скапи и дека има задни намери да го критикува Фејсбук.

 

Минатата година, според „Њујорк тајмс“, „Епл“ дури и ги прекинал алатките за развивање на „Фејсбук“.

Најновото поглавје во расправијата, минатата недела, ги влоши односите уште полошо.

На почетокот на оваа година, „Епл“ објави дека ќе воведе функција наречена Транспарентност за следење апликации, за да им се овозможи на луѓето поголема контрола над нивните податоци.

Клучно, клиентите треба да се определат за своите податоци – претходно предадени стандардно – за да ги користат апликациите како што се оние на Фејсбук.

Тоа е огромен проблем за Фејсбук, кој продава насочени реклами за да оствари профит. Отворено се вели дека ова ќе му наштети на неговиот бизнис.

Apple ги одложи предложените измени за следната година, за да им даде време на програмерите да се подготват.

„Ова непочитување на приватноста на корисникот продолжува да се шири.“

Фејсбук возврати, велејќи: „Тие ја користат својата доминантна позиција на пазарот за самостојно да го претпочитаат своето собирање податоци, додека им е скоро невозможно на нивните конкуренти да ги користат истите податоци.

„Тие тврдат дека станува збор за приватност – но станува збор за профит.

Тоа е како да се става сол на отворена рана за „Епл“, кој се гордее со вистинското верување дека има повисок бизнис модел од Фејсбук.

 

Уште во 2010 година, основачот на „Епл“, Стив Џобс, наводно го предупредил Фејсбук за приватност.

И во 2018 година, г-дин Кук, сегашен шеф на „Епл“, рече дека можел да го следи Фејсбук користејќи податоци за продажба на реклами, но „избравме да не го правиме тоа“.

Роџер МекНами, инвеститор во Силиконската долина и автор на критичката книга Закид за Фејсбук и неговиот основач Марк Цукерберг, не е ни фан на Фејсбук.

„Културата на„ Епл “е зајакнување на своите клиенти“, вели тој, „културата на Фејсбук ги искористува своите корисници.

„Историски гледано,„ Епл “имаше многу причини да критикува други луѓе и одлучи да не го стори тоа.

 

„Мислам дека тоа е почит кон тоа колку навредливо го сметаат однесувањето на Фејсбук.

Дали Фејсбук има поента, сепак? Дали Apple всушност се обидува да ја искористи својата доминација на пазарот за да ги замрзне конкурентите?

Иако бизнисот со рекламирање на Apple е релативно мал, Морган Стенли предвидува дека неговите приходи од рекламирање нагло ќе растат во следните неколку години.

Значи, дали сака да престане со собирање податоци на корисникот од Фејсбук само за да заработи само по себе?

Тоа би било интелектуално чудна работа.

 

Една од најчестите ТВ реклами во САД оваа есен е кампања за приватност на „Епл“.

Серија луѓе разоткриваат срамни работи што ги погледнале на Интернет пред случајни странци.

Ознаката е: „Некои работи не треба да се споделуваат – iPhone ви помага да го одржувате така“.

Значи, Apple јасно верува дека приватноста е популарна – би било чудно да се поткопа тоа.

 

Не фер за програмерите

Сепак, Apple е опишан од сите страни на политичкиот спектар како монопол.

Во моментов е вклучен во низа правни активности, по обвинувањата ја злоупотребува својата доминантна App Store за да им наметне нефер услови на програмерите.

И, потоа има обвинувања дека не го плаќа својот удел на данок, нешто што компанијата го негира.

Аргументот за приватност и чистота секако рангира со г-дин Цукерберг.

 

Во 2014 година, кога Г-дин Кук првпат го критикуваше Фејсбук дека ги третира своите клиенти како производ, извршниот директор на Фејсбук возврати, велејќи му на магазинот Тајм: „Фрустрација што ја имам е што многу луѓе се чини дека повеќе го поистоветуваат рекламниот деловен модел со некако да не сте во согласност со вашите клиенти.

„Што, мислиш затоа што му плаќаш на Епл дека некако си во согласност со нив?

„Ако сте биле во согласност со нив, тогаш тие би ги направиле своите производи многу поевтини.

И можеби тој има поента – Apple е една од најбогатите компании во светот.

 

Телефонска војна

Уште почуден дел од овој меѓусебен презир е ко-зависноста на двете компании.

IPhone-от би бил далеку помалку привлечен за многу клиенти доколку Facebook (заедно со WhatsApp и Instagram) не беше достапен.

И обратно, дали луѓето би барале други платформи за социјални медиуми, ако не можат да го користат Фејсбук на iPhone?

Логично е и за двете компании да имаат здрав, силен работен однос.

А сепак, тие не.

Експертката за „Епл“, Каролина Миланези е една од многуте што верува дека двете компании едноставно го гледаат светот на поинаков начин, а непријателството меѓу нив е културно и лично.

„Филозофски, тие се толку различни“, вели таа.

„Кога гледате во„ Епл “, ако тие толку силно се чувствуваат како се однесува„ Фејсбук “против нивните клиенти, тогаш зошто го имаме Фејсбук како апликација на уредите на„ Епл “?

И тоа влегува во центарот на проблемот.

Досега, ова беше две компании кои не се согласуваат.

Но, тоа е лажна војна – нивната врска всушност била симбиотска.

Она што сега Епл го предлага, е далеку од необично.

Не греши во врска со тоа – неговата опсесија со приватноста не е добра за Фејсбук.

Нејзините нови правила ќе и наштетат на социјалната мрежа.

Од сите можни ривалства во големата технологија, се чини дека Фејсбук против Епл е најмалку веројатно.

Гугл е очигледен конкурент на Фејсбук; Мајкрософт и Гугл се на Епл.

Но, прашањето за приватност предизвика пожар меѓу Фејсбук и Епл што нема да се изгасне.

И, веројатно, во 2021 година ќе се види дека ова ривалство ќе беснее уште повеќе.

 

Original source: https://www.bbc.com/news/technology-55079454